United Oililt parvlaevale Ormsö toodetud kütus ei ole kuidagi luubi all, vaid on eelkõige konkurentidele pinnuks silmas, leiab United Oili esindav Kristjan Olei.
- United Oili esindav Kristjan Olei. Foto: Andras Kralla
Äripäevas 16. oktoobril avaldatud artikliga “
Tomingase firma kütus luubi all” heideti ettevõtte United Oil kütusele põhjendamatult halba varju.
Ilmselgelt on teisigi kütusetootjaid, kes ei suuda meie toote kvaliteedi ja hinnaga võistelda ja soovivad oma positsiooni kindlustada teistmoodi. United Oilist Ormsöle tarnitud kütusega nii juhtuski. Küsimus ei ole kütuses, vaid pigem lahknevate huvidega inimestes, seda tõestavad ka United Oili kütusest tehtud proovid.
Kütus vastab nõuetele
Nimelt võeti kütuselaeva punkerdamise hetkel nõuetekohaselt kaks proovipudelit, millest üks jäi kütuse tarnijale ja teine laeva. Ormsölt United Oilile tagastatud proovipudelist telliti kordusanalüüsid sõltumatust akrediteeritud laborist ning tulemused kinnitasid kütuse vastavust kõikidele nõuetele, sh ka Ormsö mootoritootja kehtestatule. Seega, laeva punkerdatud kütuse vee- ja tahkete osiste sisaldus ning muud näitajad vastasid kõikidele kehtestatud nõuetele.
Artiklis
Väinamere Liinidele viidatult murettekitavana näidatud ning
veeteede ametis segadusttekitanud analüüs ei pärinenud mitte United Oililt laeva punkerdatud puhtast tootest, vaid hoopis laeva kütusemahuti põhjasette ning varasema tarnija kütusejääkidega segunenud kütusest. Veeteede ameti avaldatud ja Eesti Keskkonnauuringute Keskuses analüüsitud proovimaterjal oli võetud paar päeva peale punkerdamist ning tekkinud segu ei saanudki vastata United Oili laevakütuse DMA kvaliteedile.
Kondensvesi tekitas segadust
Veesisalduse suurenemine ligikaudu 700 milligrammi võrra võib olla lihtsalt loodusnähtusest tulenev muutus, sest laeva tühja kütusepaaki, millest osa on jahedas merevees, tekib sooja ilmaga kergesti kondensvesi, mille sisaldust näitas suure tõenäosusega ka tehtud proov. Sellise kondensvee ja muu sette kütusest eemaldamiseks on laevadele paigaldatud ka vastavad kütusefiltrid, mis tagavad puhta kütuse jõudmise laeva mootorisse.
United Oili laevakütuseid on analüüsinud riiklikult tunnustatud ekspert, sõltumatu vastavushindamisasutus ja
maksu- ja tolliameti koostööpartner Eesti Keskkonnauuringute Keskus. Kõik on leidnud, et meie laevakütused vastavad rahvusvaheliselt kokkulepitud laevakütuste standarditele ja Eestis kehtivatele keskkonnanõuetele.
Varem on United DMA kütuse aktsepteerimist parvlaeva Ormsö MTU 4000 seeria mootoritele kirjalikult kinnitanud ka MTU-mootorite tootja
Rolls-Royce Power Systems AG
Saksamaalt.
Tekitatud segaduse klaarimiseks on United Oil esitanud veeteede ametile ka vastavasisulise selgitustaotluse, et nii meie potentsiaalsetel klientidel kui ka avalikkusel oleks meie tootest tõepärane info.
Autor: Kristjan Olei
Seotud lood
Dubaisse kinnisvara ostmist, kas passiivse sissetuleku või elamisloa saamiseks, saab teha mugavalt oma kodust. Milliseid võimalusi Araabia Ühendemiraatide kinnisvaraturg investoritele pakub? Miks on üürikinnisvara ostmine kasumlik otsus? Nendele ja muudele küsimustele teab vastuseid just sealses piirkonnas kinnisvaraga tegeleva ettevõtte EstKing juht Igor King.